Det blev lunch....

lite shopping till katten och besök av T som kom hit efter skolan och ska sova här i natt :) Städningen hoppas jag att någon liten alv tar han om under natten....fasiken måste till onoff eller nått liknande och köpa en dammsugare och borstar till den självgående...jäkla tråkig utgift men det kanske blir roligare att städa om man inte behöver sopa 165 kvm...

Håret blev rött....far to red så nu är det mörkbrunt istället :) Känns skönt, är nog inte så blond egentligen, bara mitt hår som inte fattat det...

Har pysslat lite med betong nu på kvällen, håller på och testar olika varianter av väggljusstakar



och det här är nog den jag gillar bäst än så länge....vi får se vi får se. En liknande kostar 398:- på en butik i stan, den här har kostat max 20:- så då får det gärna ta lite tid att komma fram till rätt modell :)

Fick ett mess från Pappan att han skulle träffa Jimmy och Samuel, gamla "bästisarna" från högstadiet och jag kunde inte låta bli att bli lite avis, det finns ju vissa man skulle vilja träffa mer än andra. Man är ju nyfiken på hur det har gått för folk :) Man kom ju osökt att tänka på en del annat löst folk som man umgicks med på den tiden, undrar vad dom gör nu och hoppas dom är lyckliga. Livet var bra enkelt när man var 15 men tänk vilka problem man tyckte att man hade då *Skratt* Men det är väl som det sägs att problemen är i relation till ens livserfarenhet.

I övrigt är det många öl och vinkvällar som hänger i luften nu, hoppas någon blir av och det snart!
Planerar göteborgsresan lite och det hade väl blivit billigare att dra till turkiet i en vecka men dit vill ju inte ungen men göteborg blir nog jäkligt mysigt :)

Har börjat vänja mig vid att vara ensam och jag måste säga att flytten till den här lägenheten är bland det bästa jag gjort, det finns inte en kvadratcentimeter här som jag inte älskar. Nu börjar jag komma iordning och få lite känsla av hem och jag har även listat ut hur jag ska kunna bo kvar ifall barnen vill ha egna rum så förhoppningsvis så kommer jag stanna här läääänge...påminn mig om det om ett halvår.
Har även lite funderingar på om jag ska försöka mig på att läsa till barnmorska, frågan är om jag har ro att plugga så länge....kanske är bättre att läsa något som är under en kortare tid eller helt enkelt försöka få jobb som undersköterska på förlossningen så får man se om det verkligen är där man vill vara...ja mycket funderingar är det :)

Nu styleroom och sen något kul på tv:n
Kram M


Kommentarer
Postat av: mamma

Den var ju riktigt fin ljustaken,eller vad det är.

Nu är det bara att sätta fart och göra många, det är bara 2 månader till jul. Har hört från annat håll att det ska bli hemmagjorda julklappar i år. Jag som inte är så kreativ tänkte göra servettringar av gamla toarullar. Vill du ha det? Sov Gott/mor

2009-10-19 @ 22:23:44
Postat av: Anna

EN MASSA VIN TILL MEJ TACK ;) jobbar du hela helgen ?????

Postat av: syster yster

jag önskar mej ljusstakar i julklapp tack... SKITFIN

2009-10-23 @ 08:40:45
URL: http://hilmahugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0