Mogi, Blondinbella, Kenza...

och alla andra " superbloggerskor" har väckt mitt intresse den senaste tiden. Inte för att jag är superintresserad av deras åsikter eller vad dom har för sig utan mer för att dom skapar en fråga.
Hur kommer det sig att dom bloggar som är mest poplära ute i cyberrymden är tjejer som berättar om samt visar bilder på sina senaste shoppingorgier där dom handlar skor väskor,smycken och kläder för 10 000 tals kronor? Är det verkligen så spännande att se att Mogis väska kostar mer än en normal månadslön och sen berättar att hon ska till stureplan. Nu blev det just Mogi som fick stå som symbol för just den delen av bloggarna pga av jag läste om hennes expriment då hon ska leva på samma summa som A-Kassan i 14 dagar....Skillnaden är att 99,8 % av dom som går på A kassan gör det betydligt längre tid än 14 dagar och dessutom inte kan gå på gratisfester eller planera vad dom ska handla för skor på NK 7 dagar senare
Nu tvivlar jag inte en sekund på att just Mogi är en jättegullig tjej som dessutom har mer innanför pannbenet än dom flesta då hon verkligen lyckats göra sin hobby till en strålande plånboksfyllare,  Men vad är det som fashinerar oss med dessa shoppingfetishister? Är det att vi önskar att det vore man själv som stod där och log framför en guldspegel med en 20 000 kronorsväska på armen eller är det orättvisan att vissa människor kan leva på att vara snygga och göra " ingenting " medans andra aldrig får ta del av la dolce vita hur mycket dom än sliter? Jag vet inte, säkert en kombination men intressant är det och jag måste säga att jag är fylld av beundran för dessa tjejer som antagligen kommer fortsätta som stora affärskvinnor framöver om dom själva vill.

Min dag har varit allt annat än stureplansglamorös då jag vaknade upp i morse och djupt ångrade mig att jag inte städat upp efter gårdagens adventsmiddag med familjen. Kaoset till trots så blev det en mycket mysig kväll med snittar, kalkon med potatis och västerbottenstomp och trattkantarellsås och sen vit chokladpannakotta med hallonspegel. Alltihopa avslutades med blåbärsglögg och pepparkakor och jag tror att dom flesta rullade härifrån :)
Hetsa upp, lämna barn till skolan, hem igen, somnade när jag låg och klappade katten och vaknade av att A.F ville komma på fika, mucho trevligt ! Sen blev det en shoppingtur till det lyxiga Lindex och Stadium för köp av ta 3 betala för 2 t-shirts till T. Jag fattar inte vart den ungen gör av alla sina kläder!
Lunch vid gruvan för att sen bli påmind om att det var idag jag och pappan skulle ha en "Allvarligt samtalspromenad"
Promenaden var blöt ( tyvär inte genom något alkoholhaltigt utan av allt vatten ovanifrån )  men lyckad. Får se nu om det ger något resultat....Det var dock skönt att få ur sig alla funderingar utan att någon blev arg eller ledsen.
Hets iväg i regnet för att hämta A, såg ut som en dränkt katt när vi sen gick för att köpa mat till just katten.
resten av kvällen har gått åt till att bråka med barn om läxläsning som dom tycker är totalt onödig och jag är nog inte den bästa p åatt motivera eftersom jag själv nästan aldrig gjorde dom....

Resten av veckan består av jobb, hjälpmedelscentralen och barngos. Ska väl förhoppningsvis hinna med lite bakning och julklappsshoppng också men det skulle förvåna mig om jag tycker det låter som en bra ide längre fram i veckan....
Nej nu är det läxläsning annars hotar dom med myteri här....åh vad jag tycker det är trist!
Kram M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0