Lugn och ro...

in my...
Igår kom pojkarna igen eftersom pappans dotter var sjuk, så dom var hos sin pappa i en dag-inte mig emot :)
Idag var dottern tydligen frisk igen men alla utom A är här fortfarande och T och V blir kvar hela veckan så nu är det bara att passa på att mysa...synd att man inte har en karl som vill vara med...:(
Men men man kan inte få allt.

fick förfrågan om att vara kvar på jobbet igår, vet inte vad man ska tro men självklart tackade jag ja men det är väldigt luddigt alltihopa men man får väl se hur många procent det blir, vill inte ha mer än 50 då det inte går att få ihop livet annars för tillfället.
Jobbade idag, underbar dag med bara donnorna på jobbet. Händelseriket, en lunchpaus hemma här och sen en promenad på 6 km var ungefär vad som hanns med och det var så lagom det kunde bli.
Hem och serverade barnen och orsaken till dom senaste dagarnas förvirring stuvade makaroner och korv-fasiken vad gott det är! hur kan folk inte gilla det??
Sen blev det lite skoshopping med K så nu har även T och K vinterskor och jag blev 650:- fattigare...
shoppade loss lite på Claes Ohlson också så nu finns det återigen både dlmått och stavmixer i hushållet, dom tidigare har spårlöst försvunnit...

Har gått ner 3 kg förresten, jippie bara 12 kvar och det får gärna gå lika smidigt som dom här 3 då jag inte har ansträngt mig ett dugg :) men så lätt vet jag ju att det inte är, dessutom är jag sämst i världen på att hålla mig ifrån god mat och choklad...fan vilket lyxproblem...

Kampen om att  få tag på någon som vill kolla på V:s rygg har fortsatt idag, först ringer jag en sköterska på hab-Semester, andra sköterskan-telefonsvarare. Ortopeden-ringer upp klockan 14.15 i eftermiddag, piiiip. Arbetsterapeuten berättar för mig att jag måste få tag på någon som kan kolla på honom-nehej det menar du inte, jag som bara sitter och petar näsan kunde väl aldrig räkna ut något sånt *morr *
 Efter 17 (!! ) samtal och ett utbrott kom jag och en läkare på barnkliniken till slut fram till att jag och V imorgonbitti ska gå upp till akuten (?! ) sätta oss och be att få träffa en ortoped....ungen har haft scolios i två år så det här är ju jäkligt akut...så snälla om ni måste in till akuten imorgon och ser världens gladaste unge som dessutom är kärnfrisk så hata mig inte för jag har verkligen gjort ALLT för att få komma till en jävla rötgenapparat för några sketna bilder men det här var vad som kunde erbjudas i den här stan...ett akutläkarbesök. Dessutom avslutar läkaren med " ja ni får väl räkna med att bli inlagda över helgen" gah va?! skulle inte tro det va! Ungen är F:R:I:S:K, han har ont i ryggen...suck...
så totalt sett har jag ringt 32 samtal om V:s rygg och det resulterade i...ja den som lever får se...

Nej nu ska jag sluta vara bitter och försöka lista ut vilken knapp jag tryckt in på min dator som gör att all text jag skriver in äter upp en annan del av texten, åh vad bra det går...Godnatt!
Kram M

Kommentarer
Postat av: mamma

Visst är sjukvården i Dalarna underbar. Lycka till i morgon med Botte. Ska du ha nåt från kom i kapp så beställer vi tillsammans. Jag köper ansiktet som vibrerar. Godnatt från mamma

2009-11-19 @ 23:57:16
Postat av: Anna

påminn mej inte om "stuvade makaroner" efter mitt misslyckande sist när det tog lite lång tid att gå ner i "tvättstugan"... måste komma ihåg att laga det nästa vecka !!!



jag vill oxå kunna skriv - 3 men inte riktigt än...



Ha det bäst


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0