Hets, stress och halvpanik....

ja det är nog det lindrigaste sättet att beskriva den här dagen. Vaknade klockan 5 av att katten hade ett dampanfall i sängen för att sen köra en rivstart från min mage, in i klädkammaren där hon av någon outgrundlig anledning gick lös på ett kollegieblock och gjorde konfetti av det så nu ser det ut som ett sämre nyårsparty bland mina kläder och jag ids inte ta rätt på det...

Upp med 4 barn varav 3 var extremt morgontrötta idag, kläder, frukost, läxböcker, kläder till klädsim, strumpor och på med ytterkläder och hetsa iväg till skolan.
Eller jag hetsade, dom var som tagna ur en reklamfilm för sirap.

Vidare språngmatch med V i rullstol och föööör mycket kläder på mig. Höll på att flyta bort och svor över termometern som måste ha visat fel.
Möte med V:s dietist och sjuksköterska, ungen tappar vikt, inte bra, vad göra? Byte av matsort och beställning av diverse slangar, flaskor och tillbahör. Sist vi bytte matsort så spydde ungen som en räv så jag ber till alla högre och lägre makter som finns att det ska gå bra den här gången, har inte lust med kräkkalas...

Ut till Malins bil, höll nu på att frysa ihjäl (?!?!?) in med diverse kartonger i bilen, åka dom 500 meterna från hab och hem, balansera 5 kartonger med slangar genom halva centrum, kasta in dom, konstatera att katten fortfarande var tjock och iväg på arbetsintervju på kommunen. Gick ganska bra tror jag, dock ville dom att man ska vara vaccinerad mot svininfluensan och det är ju jäkligt lätt när det inte finns någon vaccin i denna gudsförgätna håla.
Nåja ska hitta mina betyg och lämna in dom så ska nog det här ordna sig ( herregud såg precis att jag inte skrivit på evigheter, jag har blivit av med jobbet pga av nedskärningar på Carema )

Raka vägen till bussen, åka upp till slätta med lönepapper och skriva på försäkringspapper när telefonen ringer.
Det är skolsköterskan som berättar att K ramlat och skrapat upp ansiktet och slagit i tänderna så han har fått en tandläkartid 14.15. Ingen fara med ungen dock så han kunde vara kvar till dess. Ringa till V:s assistent så hon följer med honom till vårdcentralen dit han skulle kl 14.

Buss ner på stan igen, in på arbetsförnedringen och skriva in mig och prata med handläggare och då vågar jag plötsligt mig på att fråga om det här med kockutbildningen som jag spanat in och JO det ksa inte vara några problem!!! Jippie, jag ska äntligen få läsa till kock!!! Åh vad jag ska plåga alla med massor av expriment :)

Nåja hetsa vidare till skolan, hämta K som verkligen har skrapat upp ett 3 cm brett streck från pannan ner till hakan så nu går han under namnet Rudof här hemma :) Skulle vilja sätta in en bild men han vägrar låta mig ta kort så jag får vänta tills han sover...haha elaka mamman.
Till tandis, jättegullig tandläkare och jätteduktig k, massor av rötgenbilder och ont i 2 tänder tillbaka om en månad.
Mat! panikhungrig och trött, varmkorv på sibylla innan tillbaka till skolan och hämta A. A kommenterar K:s misshandlade ansikte med dom peppande ordet
-Men oj k, jag tror att din näsa sitter lite högre upp.
Hem, handla middagsmat-Kycklingwook.
Möts i ytterdörren av en fet katt och en T som glatt informerar mig om att han lovat hela klassen på 26 ungar att han ska ta med sig några goda kakor eller bullar imorgon och det enda dom är allergiska mot i klassen är gluten ägg, nötter och äpplen...Tack min älskade son...

Kram M 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lungt och skönt att inte jobba ser jag.

2009-11-05 @ 18:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0